W ostatnich dniach wiele osób wystosowało do naszego Wydawnictwa pytanie czy uwzględniliśmy w naszych produktach nowe ograniczenia prędkości w obszarze zabudowanym. Wynika to z błędnych informacji podawanych przez media i niektóre portale, że owe przepisy zaczęły już obowiązywać. Nie ma na tą chwilę żadnych podstaw prawnych, aktualizacji dzienników ustaw, które by te zmianę miały uprawomocnić. Ostatnia nowelizacja PORD z 6.12.2019 dotyczyła jazdy na suwak i korytarza życia a rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych miało swoją ostatnią aktualizację 14.08.2019 i dotyczyła znaków D-51a i D-51b (fotoradary). Jedynym potwierdzeniem planowanych zmian jest wypowiedź premiera Mateusza Morawieckiego z konferencji prasowej:
„Musimy wprowadzić nowe reguły, procedury i zasady, które zdecydowanie ograniczą śmiertelność na drogach i zwiększą możliwość jazdy bezpiecznej (…). Jesteśmy w samym ogonie UE, jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drogach, ginie w ostatnich latach średnio około 3 tys. osób na drogach”
„W bardzo krótkim tempie wprowadzamy trzy dodatkowe ograniczenia – po pierwsze jest to pierwszeństwo pieszego przed wejściem na pasy. Po drugie jest to ograniczenie do 50 km/h jazdy pojazdów w terenie zabudowanym przez całą dobę (…). Również wdrażamy zasadę, że w sytuacji przekroczenia (prędkości) powyżej 50 km/h poza terenem zabudowanym, to również będzie można odebrać prawo jazdy”
W 2014 roku podobny projekt również był w realizacji. Posłowie twierdzili, że „nie ma żadnych powodów, by kierowca jadąc wieczorem pilnował o której godzinie może przyspieszyć”.
Czekamy na rozwój wydarzeń.