Akademia reklamy dla OSK – część 3 – Instagram

Chcąc zaistnieć w sieci jako nowoczesna szkoła jazdy nie możemy zapominać o innych mediach społecznościowych niż Facebook. Instagram oraz Twitter są jego  oficjalnymi aplikacjami, dzięki czemu przy odpowiedniej konfiguracji możemy uprościć sposób dodawania treści na wszystkie te media jednocześnie. Pamiętajmy, że możliwość dodawania fotek oraz obsługa profilu jest dostępna tylko za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W przeglądarce desktopowej możemy jedynie podglądać posty innych użytkowników.

Instagram jest przeznaczony do udostępniania zdjęć i filmów z możliwością ich poprawy poprzez szereg efektownych filtrów kolorystycznych. Możliwe jest również dodawanie treści pisanych pod każdym z nich. W tym miejscu jako promująca się firma napotykamy główną przeszkodę – wyłączone są aktywne linki przekierowujące do naszych stron www oraz brak zautomatyzowania wybierania numeru telefonu poprzez kliknięcie na niego i wybranie np. przez smartfon (musimy kopiować ręcznie). Wszystko to powoduje mniejszą interakcję użytkownika z naszą firmą. Jedyną opcją zaprezentowania swojego OSK z aktywnymi linkami jest uzupełnienie sekcji głównej na koncie zwanej BIO, gdzie odnośniki pozwalają przekierowywać na żądaną stronę www.

Instagram wyróżnia się również świetnym narzędziem do udostępniania treści na trzech portalach jednocześnie (Instagram, Facebook, Twitter). Nie ma możliwości napisania posta np. na Facebooku lub Twitterze i zamieszczenia go na dwóch pozostałych socjalach naraz. Tylko Instagram oferuje to rozwiązanie, które pozwoli nam oszczędzić przede wszystkim czas. Co ciekawe wspomniany wcześniej brak aktywności linków dotyczy tylko tej platformy, po zamieszczeniu posta na pozostałych jest już klikalny. Jeżeli posiadamy więcej kont na samym Instagramie treści mogą trafiać do wszystkich naraz z automatu.

Korzystając z dobrodziejstw Insta powinniśmy również wziąć pod uwagę dodawanie serii HASHTAGÓW w opisie przesyłanych zdjęć. Hashtagiem jest znak graficzny #, po którym bez odstępów wpisujemy interesujące hasło np. #naukajazdy #kobietazakierownica. Dzięki prawidłowemu wykorzystaniu tego rozwiązania wielokrotnie potrafi się zwiększyć grono odbiorców. Dlatego też należy uważnie i rozwagą dobierać zwroty. Po wpisaniu konkretnego zwrotu Instagram przelicza ich zasięg. Jeżeli jest zbyt słaby (poniżej 100 obserwujących) informuje nas o tym na bieżąco.

Zachęcamy również do oddzielnego przekazywania treści poprzez coraz popularniejsze RELACJE na Instagramie (również na Facebooku), które pozwalają na szybkie zamieszczanie przekazu bez obciążania naszej głównej tablicy. Relacje znikają po 24 godzinach. Przy tej okazji warto również zainstalować dodatkowe aplikacje oferowane przez firmę: IGTV – platforma pozwalająca na nagrywanie i udostępnianie filmów dłuższych niż standardowa minuta w podstawowej wersji, LAYOUT – pozwala tworzyć mozaiki w różnych układach zamiast pojedynczych zdjęć w serii, BOOMERANG – dzięki tej aplikacji możemy zapętlać w płynny sposób nagrane filmy i udostępniać je w np. relacji, HYPERLAPSE – możesz tworzyć płynne filmy poklatkowe ze stabilizacją drgań.

Możemy zdecydować czy nasze konto na Instagramie ma być prywatne czy firmowe. Główną różnicą dla profilu firmowego jest możliwość zamieszczania zautomatyzowanych reklam, które będą pojawiać się również na portalu Facebook lub odwrotnie. Po za tym po odpowiedniej konfiguracji mamy możliwość oznaczania innych kont, produktów i oferowanych usług na udostępnianych zdjęciach.

Zostaw komentarz