Całkowita droga zatrzymania pojazdu składa się z:
• Drogi przebytej w czasie reakcji kierowcy od momentu zauważenia przeszkody.
• Podjęcia decyzji o hamowaniu, aż do rozpoczęcia hamowania.
• Drogi przebytej przez pojazd w czasie działania hamulców do momentu zatrzymania pojazdu.
Całkowita droga hamowania pojazdu zależy od:
• Rodzaju nawierzchni (np. asfalt, kostka kamienna, beton, żwir).
• Stanu nawierzchni (sucha, mokra, ośnieżona, gołoledź, posypana piaskiem, grysem).
• Stanu technicznego pojazdu – ogumienia, sprawności układu hamulcowego, wagi pojazdu.
• Doświadczenia kierującego i jego stanu psychofizycznego (np. zmęczenie, zażycie leków osłabiających zdolności psychomotoryczne).
• Aktualnej prędkości pojazdu w momencie rozpoczęcia hamowania
Artykuł w całości dostępny w podręczniku: https://www.zdajtesty.pl/produkt/podrecznik-zdaj-testy-i-egzamin-praktyczny-prawo-jazdy-kat-b/