Po wielu latach Ministerstwo Infrastruktury opublikowało wreszcie akt jednolity „rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych” w rządowym dzienniku ustaw. Na pewno rozwieje to szereg wątpliwości i ułatwi pracę z ustawą. Pozwoli również na zlikwidowanie wielu nieścisłości z którymi borykają się instruktorzy i osoby związane z branżą.
Ze względu, że do tej pory rozporządzenie było rozbite na wiele nowelizacji (9 + podstawa ustawa), wiele zmian w przepisach umykało. Bardzo częstym pytaniem z którym się spotykałem było: „Dlaczego w twojej książce jest napisane, że znak B-33, określający dopuszczalną prędkość większą niż 50 km/h, umieszczony na obszarze zabudowanym, dotyczy samochodu osobowego, motocykla i samochodu ciężarowego (…) – przecież w ustawie mamy 60 km/h?”. To nowelizacja Poz. 1313 z 2015 roku i mogła niektórym nie rzucić się w oczy. Tak, wielu instruktorów na kategorię C prawa jazdy nadal uczy swoich kursantów na podstawowym rozporządzeniu bez nowelizacji (wiem, bo to ja muszę najpierw wysłuchać pretensji i się tłumaczyć z „błędów” w podręczniku przytaczając aktualizacje).
Wcale się nie dziwię tego typu sytuacjom, bo żeby je rozczytać trzeba było nie lada wyzwania. Najlepszym sposobem było stworzenie nowego pliku tekstowego i sumienne zastępowanie odpowiednich części punktów z poszczególnych paragrafów.
Na szczęście mamy to już za sobą. Tekst jednolity rozporządzenia możecie pobrać z mojego bloga https://www.zdajtesty.pl/ustawy-i-rozporzadzenia-dla-osk/ lub nabyć wersję drukowaną w formacie A4 https://www.zdajtesty.pl/produkt/rozporzadzenie-w-sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowych/ oraz standardowo polecam podręcznik dla kursantów mojego autorstwa https://www.zdajtesty.pl/produkt/podrecznik-zdaj-testy-i-egzamin-praktyczny-prawo-jazdy-kat-b/ gdzie wszystkie nowelizacje ustaw są aktualizowane z każdym nakładem (co ok. miesiąc).