Część druga – jak prawidłowo wykorzystać profil prywatny.
Pisaliśmy już o wykorzystaniu profilu prywatnego jako nienajlepszej metodzie promocji swojej szkoły jazdy ze względu na ograniczenia stawiane przez Facebooka i brak możliwości promocji na podstawie profilowania przyszłego klienta (wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania). Jednakże Ty jesteś osobą z krwi i kości, jedyną w swoim rodzaju, niepowtarzalną jednostką, właścicielem OSK lub członkiem zespołu, która swoim osobistym urokiem i zaangażowaniem może wnieść więcej wartości w rozwijanie misji przedsiębiorstwa niż jego logo i twarde zasady nim rządzące.
Najlepszą reklamą własnej szkoły jazdy jesteś Ty. Działając lokalnie to właśnie Twoja twarz, imię, nazwisko, charakter są najbardziej rozpoznawaną marką przez kursantów, nieważne czy Jesteś właścicielem, kierownikiem, instruktorem, wykładowcą czy pracownikiem biurowym. Dlatego ważne jest aby być sobą w prawdziwym życiu i na portalach społecznościowych.
Tak, profil prywatny na Facebooku jest potrzebny również jak fanpage ale w nieznacznie innym kierunku. Bądź autentyczny. Prowadzisz prywatne życie? Oczywiście, więc nie wstydź pokazywać go innym. Bądź przy tym jednak powściągliwy, jak w prawdziwym życiu. Kiedy rozmawiasz ze swoim uczniem w samochodzie czy przy kawie na stacji benzynowej opowiadasz mu o sprawach, których nie chciał by usłyszeć? Czy przekraczasz granice przyzwoitości nie wiedząc jak ta osoba zareaguje? NIE! Dlaczego w takim razie robisz to na Facebooku? W tym portalu Jesteś osobą publiczną i każdy połączony z Tobą użytkownik widzi twoje treści i ocenia Cię. Masz imię i nazwisko? Dlaczego na portalu używasz dziwnych pseudonimów? Masz coś do ukrycia? Może dlatego, że zdajesz sobie sprawę z wątpliwej jakości udostępnianych postów.
Przestań to robić. Prowadzisz OSK nie tylko dla świętej misji edukowania przyszłych kierowców ale przede wszystkim interesują Cię pieniądze. Dzięki prawidłowemu prowadzeniu swojego imiennego konta napewno tych pieniędzy będzie więcej. Jeżeli zgadzasz się z tym stwierdzeniem wykonaj następujące kroki odnośnie twojego prywatnego konta na portalu facebook.
- Bądź sobą. Prawdziwe Imię i nazwisko, schludne , wyraźne zdjęcie profilowe na którym nie ma wątpliwości, że to właśnie Ty.
- Zdjęcie w tle. Tutaj powinna się znaleźć dobrej jakości grafika wskazująca, że zajmujesz się szkoleniem kierowców z nienachalną reklamą OSK (nazwa, nr telefonu, strona www, pełny i dokładny adres). Ciekawostka – ogromna liczba osób i fanpage nie podaje nawet ulicy, miasta, czasami nawet numeru telefonu. W konkretnych profilach przeszukaliśmy całą tablicę gdzie regularnie dodawane były posty z otwarciem nowego kursu ale nie ma możliwości dowiedzieć się czy to w ogóle jest w Polsce, nie mówiąc nawet o próbie znalezienia kontaktu telefonicznego.
- Opisz siebie. W prywatnym profilu mamy możliwość i musimy dodać wyczerpująco wszystkie dane teleadresowe, zawracając uwagę na odstępy, przecinki, prawidłowość i aktualność tych danych.
- Zapomnij o emocjach. Dlaczego wygrała ta partia? Nienawidzę tego polityka! Sąsiad złodziej ukradł rowerek dziecku! Oszukali mnie! Jestem taki pokrzywdzony przez los, państwo, przepisy, byłą dziewczynę/ żonę/ współpracownika! A ten ksiądz to lubi dzieci! Ojciec dyrektor do więzienia! – Nie wolno prowadzić tego typu retoryki na swojej tablicy z bardzo prostego powodu. Twoi klienci mają różne poglądy polityczne, orientacje seksualne, zainteresowania, różne wierzenia lub są ateistami. Jeżeli w jakimkolwiek z tych tematów opowiadasz się po którejkolwiek ze stron od razu w najgłupszy sposób tracisz połowę swoich potencjalnych klientów.
- Dodawaj wartościowe treści. Łącz dokumentację swojego prywatnego życia z pracą, swoje hobby, zainteresowania, pokazuj jaki jesteś naprawdę. Pamiętaj o wspomnianej zasadzie powściągliwości.
- Bądź aktywny. Lajkuj, komentuj, rozmawiaj. Bądź serdeczny i nie wychodź w swoich przemyśleniach z tematów około szkoleniowych.
- Nie odpuszczaj. Regularnie obsługuj swoje konto prywatne jak i fanpage, dbaj o aktualność .